MUSLIMAH KECIL DISINI

Saturday, 30 November 2013

permulaan yang perlahan seperti kura kura .

assalamualaikum .
hai , selamat petang mesti ada yang tengah duduk melekat kat tv2 sebab ade cerita running man .

dicepatkan lah daripada saya terus merepek tak tentu pasal .
nanti nak ambil mak kat pasar .

saya dah mula nak memakai tudung lbuh kembali .
ya , sebelum saya pakai banyak hasutan hasutan negatif berlegar legar dikepala saya..

kenapa kau harus pakai tudung labuh?
nanti ape kata orang?
kau dah tak berfesyen?
tak boleh dah makeup?
takleh da nak pakai peplum bagai?
nanti nampak gemok?
nanti orang cakap kau bajet alim?
nanti orang cop kau ustazah?
kau tak leh buat jahat dah?
(dan banyak lagi)

ye aku tahu bile kita nak mulakan bende baik .. yang jahat akan selalu berlayar di fikiran kita.
ye lah syaitan takkan give up untuk hasut manusia . itu janji dia dengan ALLAH . ingat tak?
selaku manusia kite kena banteras hasutan tu dengan berzikir,3 kul, ayat kursi .

jadi ini lah permulaan aku kembali ke jalanNYA ,

No comments:

Post a Comment