MUSLIMAH KECIL DISINI

Saturday, 30 November 2013

permulaan yang perlahan seperti kura kura .

assalamualaikum .
hai , selamat petang mesti ada yang tengah duduk melekat kat tv2 sebab ade cerita running man .

dicepatkan lah daripada saya terus merepek tak tentu pasal .
nanti nak ambil mak kat pasar .

saya dah mula nak memakai tudung lbuh kembali .
ya , sebelum saya pakai banyak hasutan hasutan negatif berlegar legar dikepala saya..

kenapa kau harus pakai tudung labuh?
nanti ape kata orang?
kau dah tak berfesyen?
tak boleh dah makeup?
takleh da nak pakai peplum bagai?
nanti nampak gemok?
nanti orang cakap kau bajet alim?
nanti orang cop kau ustazah?
kau tak leh buat jahat dah?
(dan banyak lagi)

ye aku tahu bile kita nak mulakan bende baik .. yang jahat akan selalu berlayar di fikiran kita.
ye lah syaitan takkan give up untuk hasut manusia . itu janji dia dengan ALLAH . ingat tak?
selaku manusia kite kena banteras hasutan tu dengan berzikir,3 kul, ayat kursi .

jadi ini lah permulaan aku kembali ke jalanNYA ,

Wednesday, 20 November 2013

SANAH HELWAH RAMLAH

assalamualaikum ,
lama benarnya tidak menjenguk dunia kecil ku , dunia penulisan ku .
alhamdulillah esok bakal genap usia ku ke18 .
banyak yang aku belajar erti hidup didunia . walaupun tidak matang ,
namun sekuranngnya .. aku ada pengalaman pahit manis ..
terima kasih kepada mak ayah angkat ku yang ku anggap ibu ayah kandungku . 
terima kasih .. membesarkan ku tanpa lelah merungut .
jujur ku katakan . aku anak yang degil dan bermasalah ..
namun mereka ada untuk menegurku . tanpa letih .
dedah kan aku dunia yang berliku . ya ALLAH terima kasih . alhamdulillah .
walaupun KAU ambil ibubapa kandungku . tapi aku ada yang baru . untuk menumpang kasih ..
walaupun aku merasakan diri aku sangat kasihan namun ada yang lain yang lebih kasihan dari ku . ya ALLAH panjangkan lah umurku untuk hidup didunia MU ini . ampunilah dosaku , dosa terhadap ibu ayah angkat ku iatu saharani b ngah a rani dan che nik bt abdullah . KAU berilah mereka panjang umur, kesihatan yang baik , rezeki yang melimpah ruah , jangan lah mereka berasa letih .  BERI LAH AKU KEBAHAGIAAN DUNIA DAN AKHIRAT . amin :) 

IHSAN GOOGLE
SELAMAT HARI JADI RAMLAH BT SUBEI 

SELAMAT HARI JADI RAMLAH SAHARANI