MUSLIMAH KECIL DISINI

Wednesday, 4 September 2013

DUGAAN

ingat ALLAH 
Assalamualaikum .

hari ni hari yang paling sakit sangat .
aku meluahkan katakata yang tersirat dan tersurat di hati nie.
telalu banyak yang ku pendam hingga menanah. sakit. orang buat kita pon saya tetap berlagak cool, relax tade perasaan tapi hakikat yang sebenarnya.
tapi itu lah lagi banyak ALLAH  bagi kite ujian , dugaan sebenarnya DIA sayangkan kita. maknanya ALLAH sayangkan hambaNYA. 

kawan ? oh tidak.  mungkin sahaja dia pon ada masalah yang harus diselesaikan. jadi bagaimana . lantaran kawan saya menegur "kenapa kau berdiam sahaja" ?

ya . menjadi kebiasaanku mulut kecilku ini petah berkata kata dan tidak pernah lekang dengan senyuman . tapi hari ini . sudah cukup hati ku disiat tanpa sebab , kelmarin. aku cuba bersabar . namun aku hanyalah insan yang lemah seperti orang lain. aku wanita yang diluarnya nampak garang , ganas tapi didalam hati ku lebih lembut dari tisu , aku mudah mengeluarkan tubir mata. aku mudah teresak,tersungkur namun tiada siapa mengetahuinya. kerana mereka memikirkan aku di sifat garang itu.

tidak mengapa, mungkin suatu hari ALLAH akan balas dengan kebahagiaan . INSYAALLAH . 

aku ceritakan kepada perkhidmatan kaunseling disekolahku ,agar mereka dapat memperbaiki apa yang salah . apa yang patot aku buat . ya aku memerlukan pertolongan . aku lemah dan tak berdaya . 


YA ALLAH DENGARLAH RINTIHAN HATI KU . KAU BERIKAN LAH HAMBAMU YANG HINA DAN KEJI INI KEBAHAGIAAN , KEREDHAAN DAN NIKMATMU YA ALLAH . AMIN3X.

No comments:

Post a Comment