MUSLIMAH KECIL DISINI

Saturday, 20 July 2013

kata hati yang mengelirukan

assalamualaikum

jikalau ikut kata hati banyak padah nye.
rase nak memberontak tu ade je selalu .
tak cukup lagi ke ? 
perjanjian kepada diri ni  kalau bole dikamuskan pasti beribu ribu muka suratnye (nmpak beno nipunye)
hati pandai menipu, hati [andai bersayang sayang .
hebatkan ciptaan ALLAH 
hati yang kecil ini dapat tampung berjuta malah infiniti jumlahnye . yang menampung perasaan kite .
paham kan? subhanaallah . hebat sangat hebat.
kita sebagai hambanya kenalah bersyukur . 
peringatkaan kepada diri sendiri .
 cukupkah lima waktu? ibadat puasa? al-quran? 
ya ALLAH . ampuni lah aku . 

wasalam


sudah besarkah aku ?

assalamualaikum . 

ketika aku terus laju menekan kekunci keyboard ini .
aku ingin katakan ini bulan ramadhan y penuh barakahnya y tersendiri
ketika aku berkata kata . aku cuba merasai di dalam  hati kecil ku ini
ia terasa .......
seolah olah perasaan y halus ditusuk ke lohong hitam itu.
aku akui aku mempunyai banyak melakukan  kesilapan .
terdetik jua aku ingin berubah . 
kelak anak anak ku akan mengikut perangai ku ini . aku akan dijadi teladan oleh anak anakku
adakah aku bersedia melangkah ke alam kedewassaan ini.
sudah besarkah aku.?
kalau diikutkan dgn saiz ku , raut wajahku , suara ku yang kecil ini .
pantas sahaja y tidak mengenali ku akan bertanya "tingkatan berape ?" eh mane boleh bawak kereta , kamu tak cukup umur 17 lagi !!" 
lantangnye berkatakata . dengan muke seposen ku . aku menadahkan telinga utk mendengar setiap kata kata y umpama pedang itu .
terasakah aku ? 
aku hanya manusia biasa y turun naik imannya . pasti sahaja akan merobek sedikit hati ku, 
tapi tidak mengapalah . pasti mereka tidak tahu akan hal yang sebenarnya , 
aku  pasti akan buktikan kpd mereka walaupun dgn saiz dan fizikal ku ini . pasti aku boleh berjaya seperti insan lain bukan ? ALLAH S.W.T  memberikan kita otak y sama akal y sama untuk menggerakkan jasad kita ,hanya kita y menentukan sama ada berjaya atau tidak . bak peribahasa melayu 'KECIL-KECIL CILI PADI ' walaupun ia kecil namun kepedasannya bole mengeutkan semua orang . 

wasalam